advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 22 augustus 2006, 20:17   #1
perryve
Just Joined!

Question Nederlandse spelling in Office 2007

Hallo,

Ik heb met succes, doch na enige moeite, de office 2007 beta 2 versie die bij pcm zat geinstalleerd.

Na deze installatie kwam ik er echter achter dat de Nederlandse spellingscontrole het niet deed. Ik heb wel Nederlands als standaardtaal ingesteld m.b.v. language settings in de office tools. Maar wat ik ook typ in b.v. Word, spelfouten of andere fouten worden niet aangegeven. Als ik dan onderin het scherm klik op het icoontje van de spellingscontrole (open boekje met een kruis of een vink er in), krijg ik de volgende melding:

"Cannot find proofing tools for Dutch (Netherlands). If you have the proofing tools, try installing or re-installing them. Contact your local reseller to obtain Office Proofing Tools. For more information, see the Microsoft Office Site."

Ik heb dus tevergeefs gezocht op deze en andere microsoft sites.

Zijn er meer gebruikers met dit probleem, of heeft er iemand wellicht een oplossing voor?
De Engelse spellingscontrole werkt perfect.

Verder heb ik er nog geen problemen ondervonden met Office 2007 beta 2, het zou daarom zonde zijn alles te moeten de?nstalleren alleen voor de spellingscontrole. Welke ik toch eigenlijk wel hard nodig heb voor me rapporten en verslagen voor me opleiding.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft
perryve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 22:03   #2
Den andere
PCM Lord

Den andere's schermafbeelding

Standaard

Die oplossing is zeer eenvoudig: er is nog geen Nederlandse spelling voor Office 2007, daarvoor zal je moeten wachten tot een volgende beta of de "echte" versie
Oud 22 augustus 2006, 22:35   #3
Potlood
PCM Guru

Potlood's schermafbeelding

Standaard

Ik vind die Office 2007 eigenlijk heel onoverzichtelijk en onhandig. Denk niet dat ik daar mijn bandbreedte aan ga verspillen als de echte versie uit is .
Potlood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 23:46   #4
perryve
Just Joined!

Standaard

Is het niet mogelijk een woordenlijst uit een voorgaande versie (bv. office 2003) toe te voegen aan office 2007.

@potlood: Ik vind het daarentegen wel een handige interface. Als je alle menu's even goed bekijkt vind ik dat het zeer logisch in elkaar steekt, en de vele opties sneller te vinden zijn dan in de oudere versies.
perryve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2006, 10:18   #5
AllSeeyinEye
PCM Lord

AllSeeyinEye's schermafbeelding

Standaard

Ik vind 'm dr gelikt uitzien, maar de kosten wegen niet op tegen de (nagenoeg zelfde) functionaliteit van OpenOffice
AllSeeyinEye is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten