advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 11 augustus 2006, 21:44   #1
justhannootje
Just Joined!

Standaard homeplug werkt niet meer

Hallo, onlangs heb ik 2 Devolo MicroLink dLan Ethernet adaptors gekocht en die heb ik netjes op de router aangesloten en in het stopcontact gestopt en de andere adaptor in een ander stopcontact en met mijn laptop verbonden. Dit werkte perfect en de snelheid viel me ook heel veel mee. Maar nadat het een dag goed was gegaan ging hij ineens raar doen en zeurde dat er "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" waren. Daarna deed hij het weer wel en toen weer niet en weer wel en weer niet en tot nu toe doet hij het nog steeds niet. U begrijpt wel dat ik dat enorm zat ben. In de afbeelding hieronder ziet u wat ik te zien krijg wat er bij de status van de LAN-verbinding staat? Denken jullie dat het een softwarematig probleem is en dat ik gewoon iets moet instellen (een ip-adres ofzo) of zou het een hardwarematig probleem zijn en moet ik gewoon met de adaptors terug naar de winkel?

alvast bedankt!
justhannootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 09:41   #2
damass
PCM Lord

damass's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar damass
Standaard

Het bericht dat de pc geen netwerk adres heeft verkregen wil dus zeggen dat er vanaf de router iets fout is. De internetlijn komt binnen en gaat door het modem. Dan komt als volgende de router die die ene lijn opsplitst in verschillende lijnen met elk een eigen ip. Mijn gedache is dus dat er bij de router iets fout is. Probeer eens te zoeken naar een mogelijke fout.
damass is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 10:19   #3
Chiwa
PCM Lord

Standaard

Als 'ie het eerst wel deed en nu niet meer zou het aanklikken van 'herstellen' voldoende moeten zijn.
Chiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 05:37   #4
justhannootje
Just Joined!

Standaard

hmm dat de router kappot zou zijn lijkt me onwaarschijnlijk want internet op een andere computer zonder homeplug werkt perfect. de optie herstellen levert ook niks op. ik ben inmiddels teruggeweest naar de winkel met de adapters en ik kon probleemloos nieuwe krijgen die het tot nu toe perfect doen.
justhannootje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten