advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 februari 2008, 20:21   #1
laurensdegreef
Just Joined!

Question na 10 minuten werken blokkeert toetsenbord

Wanneer de pc een kwartier aan een stuk moet werken bij een backup of zo, blokkeert de muis en het toetsenbord. Ik heb de muis op usb gezet, maar het probleem bij het toetsenbord blijft. Dus ik denk dat het iets met de ps2 poorten te maken heeft. Oplossingen?

Ik werk met windows xp home sp2

bedankt

Laatst gewijzigd door laurensdegreef : 4 februari 2008 om 20:23
laurensdegreef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 11:29   #2
Timepieces
PCM Enthusiast

Standaard

is het een PC of laptop? Zijn er nog andere verschijnselen, gaat de koeling bijvoorbeeld hard draaien?
Windows XP Home (NL), Office 2003 Professional (NL), HP Pavilion t490.nl, 200GB Western Digital Caviar IDE, Intel Pentium 4 (3.2Ghz), 2GB SDRAM, HP "15" inch TFT, NVidia XFX GeForce 6200 AGP, Logitech s510 keyboard, Logitech MX Revolution Laser Mouse, Logitech Quickcam Pro 4000, Western Digital MyBook Office 1TB, Canon Pixma iP 5300 printer, HP Scanjet 3550c
Timepieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2008, 11:47   #3
laurensdegreef
Just Joined!

Standaard

het is een pc, en ik merk voor de rest geen enkele abnormale verandering. Het beeld blijft normaal draaien, en de backup op dat moment blijft ook gewoon doorgaan. Alleen kan ik geen weg meer uit met het toetsenbord. Wanneer ik het toetsenbord uittrek en terug insteek, gaat het lampje van het toetsenbord uit, dus is er geen signaal meer op de paarse ps2 volgens mij...
Oud 5 februari 2008, 12:59   #4
Timepieces
PCM Enthusiast

Standaard

Is er de mogelijkheid een systeemherstel uit te voeren naar een datum waarop het probleem zich nog niet voordeed?

Doet het probleem zich ook voor in Safe Mode?

Is er de mogelijkheid het keyboard op een andere PC te testen? Of een ander keyboard op de PC aan te sluiten (PS2)? Mogelijk maakt keyboard sluiting en be?nvloed deze de muis als deze ook op PS2 is aangesloten? Werkt een USB keyboard wel?
Het kan zijn dat er een driver conflict is (muis/keyboard PS2 of mogelijk ook de videokaart), staan er uitroepteklens in apparaatbeheer/device manager?
Dus mogelijk ook de drivers van de videokaart updaten?
Kan ook te maken hebben met het BIOS, misschien een upgrade doen?
Defect in het moederbord/videokaart? Mogelijk onlangs iets erbij geprikt in de PC?
Heb je het register al een keer opgeschoond met bijvoorbeeld 'CCleaner' of 'Advanced Windowscare V2 Personal'?

Maar goed, denk dat het belangrijkste is dat eerst het PS2 probleem wordt opgelost voordat er naar halve oplossingen wordt gezocht.
Windows XP Home (NL), Office 2003 Professional (NL), HP Pavilion t490.nl, 200GB Western Digital Caviar IDE, Intel Pentium 4 (3.2Ghz), 2GB SDRAM, HP "15" inch TFT, NVidia XFX GeForce 6200 AGP, Logitech s510 keyboard, Logitech MX Revolution Laser Mouse, Logitech Quickcam Pro 4000, Western Digital MyBook Office 1TB, Canon Pixma iP 5300 printer, HP Scanjet 3550c
Oud 5 februari 2008, 19:26   #5
laurensdegreef
Just Joined!

Standaard

windows is een maand geleden nog maar herinstalleerd, dus ik denk dat het register nog goed meevalt. hetzelfde geldt voor het bios... van die uitroeptekens valt niets te merken. Een usb keyboard heb ik niet, maar nu de muis op usb zit is het muisprobleem weg, maar het keyboard blijft haperen. Dus geen sluiting denk ik. Erbij geprikt... ik heb ook een maand geleden een nieuw moederbord onder garantie gehad. Ergens anders op internet vond ik dat er mogelijk een module kapot is in het RAM? Ik hoop dat dit niet gebeurt is :s. Ik heb daarom het ram geheugen in een ander slot gestoken en het stikkertje eraf gehaald, maar na enige tijd blijft hij toch nog haperen.
Alvast bedankt voor de ruime interesse en hulp in mn probleem :d
Oud 6 februari 2008, 09:58   #6
Timepieces
PCM Enthusiast

Standaard

Aangezien de muis ook niet meer functioneert op PS2, is het nog altijd mogelijk dat het toetsenbord sluiting maakt. Probeer eens een ander toetsenbord op de PS2 aansluiting. Eerst de simpele dingen uitsluiten lijkt mij de beste aanpak.
Oud 6 februari 2008, 10:21   #7
CNO
PCM Lord

CNO's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar CNO
Standaard

Kan het zijn dat je voeding net niet zwaar genoeg is, voor gaming?
CNO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2008, 11:39   #8
ceex
PCM Lord

Standaard

PS/2 poort kan gewoon kapot zijn, 2 X met 2 ASUS mainboarden maar dan met PS/2 muis gehad, en nu al jaren met USB muis dan verder zonder probleem

dus probeer USB toetsenbord
ceex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2008, 20:37   #9
laurensdegreef
Just Joined!

Standaard

alvast hartelijk bedankt, maar blijkbaar heeft het probleem zichzelf lichtjes hersteld. Waar hij vroeger blokkeerde bij een simpele maar langdurige kopieertaak, gaat hij nu vlot over.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten