advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 oktober 2008, 08:23   #31
Maxstar
ModeratorPCM Lord

Maxstar's schermafbeelding

Standaard

@ honeypot
4 a 5 weken voor een RMA, dit heb ik nog nooit meegemaakt, maximaal twee weken, bij een van de grote distributeurs van MSI.

De voeding staat toch direct op het mobo, en levert ook direct stroom aan de USB poorten. mogelijke oorzaken
- Lipjes backpanel die bijvoorbeeld in een USB poort steken.
- Teveel busjes onder het mobo
- Of een defect mobo, hier denk ik eerder aan, want heb ooit een mobo gehad waarbij de fan op de southbridge bleef draaien terwijl de pc uit stond.

Groet Maxstar
Oud 31 oktober 2008, 09:19   #32
Lange Pier
PCM Lord

Lange Pier's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Koenen Bekijk bericht
Hi,
waar komt spanning vandaan als het systeem uitgeschakeld is?
Toch niet van dat 3 volt knoopcelletje?
Ik heb het nagemeten maar als ik mijn systeem uitschakel staat er geen spanning meer op mijn USB-uitgangen.
Welke stroombron zou dat dan moeten doen?
Groet Piet.
Blijft gewoon 5 volt op je moederbord staan, voor het inschakelen van de PC en eventueel bij een mogelijkheid op het mobo om een PS/2 toetsenbord onder die spanning te laten staan, kun je eventueel je PC met het toetsenbord aanzetten.

Op USB poorten staat diezelfde spanning, ook te zien bij een optische muis b.v. daar blijft de led ook branden.

http://www.formfactors.org/developer...public_br2.pdf

Ook op de onboard lan poort blijft vaak spanning staan, wel of niet met de wol op enabled.
Lange Pier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 12:10   #33
honeypot
PCM Newbie

Standaard

Ik spreek uit ervaring met MSI, IK heb al twee keer een mobo van het type K9N2-SLI platinum opgestuurd voor RMA van twee verschillende klanten van me waar er een probleem was met de USB poorten en de sata controller, en telkens zijn deze geruime tijd weggeweest. Het eerste mobo heeft 7 weken weggeweest, en het tweede mobo 5 weken, dus ik overdrijf niet, en nu heb ik er ook weer eentje die terug is naar msi voor een RMA, en dit is ook al 3 weken weg. Nu gaat het over dit type: P45 Diamond, deze heeft problemen met de onboard audio, en met de firewire controller, eender wat er aangesloten wordt via 1394 werd niet erkend, en de klant heeft dit nodig daar hij op dit systeem ook aan videobewerking doet.

Tot over een mnd of zes had MSI een zeer vlotte en goede RMA dienst, maar sinds deze verhuist is naar oost europa loopt het in het honderd, en zijn de wachttijden voor een RMA aanzienlijk gestegen, en het is ik alleen niet die daarover klaag, maar ook collega pc-bouwers-verkopers en onze groothandels klagen daar ook over.

Groeten Lieven
@pc-support

Cases : Antec Performance One P190
Bev.: Windows def en Eset Smart Security
honeypot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 16:25   #34
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Hi,
ik heb ze al gekocht vier op een kaartje voor 1.50 euro.
Ik heb al computers staan waar ze al meer als 4 jaar draaien zonder probleem.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 16:56   #35
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Lange Pier zei:
Blijft gewoon 5 volt op je moederbord staan, voor het inschakelen van de PC en eventueel bij een mogelijkheid op het mobo om een PS/2 toetsenbord onder die spanning te laten staan, kun je eventueel je PC met het toetsenbord aanzetten.

Mijn computer staat op een veligheidsdoos aangesloten en daar sluit ik mee
af als Windows stopt.
Blijft bij jou dan altijd spanning op het systeem staan?
Dus geen beveiliging voor blikseminslag, overspanning op het electriciteitsnet, enz. ook als je niet thuis bent, weekend weg of zo?
Groet Piet.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 17:17   #36
StevenT
PCM Lord

StevenT's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar StevenT
Standaard

Sorry voor latere reactie.
Ik heb een stekkerdoos met schakelaar, met lampje erin.
Die laat ik dag en nacht aan staan ook als ik weg ga.
Dat omdat ik dacht dat je pc stroom nodig had ondanks dat hij uit stond.

Verder blijft mijn optische muis ook branden, maar is mijn toetsenbord voor zover ik weet uit. numlock lampje brand bv niet.
Een PS/2 toetsenbord is een toetsen bord met als aansluiting van die pennen toch? Dan heb ik er zo een.

AMD Athlon64 X2 5200+ 2048 DDR2 Nvidia GeForce 8600GTS 320 GIG

StevenT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 17:19   #37
Maxstar
ModeratorPCM Lord

Maxstar's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het volkomen met Piet eens, ik ben er ook een voorstander van om je PC geheel van stroom te ontzien als deze uitstaat.

Zie eerdere post van mij:
Citaat:
Het uitschakelen van de voeding of doormiddel van een stekkerbox is juist wel goed, hierdoor wordt de stroom van de PC compleet afgesloten.
Hierdoor kan de levensduur van de voeding langer zijn.
bericht van Piet:
Citaat:
Dus geen beveiliging voor blikseminslag, overspanning op het electriciteitsnet, enz. ook als je niet thuis bent, weekend weg of zo?
Om maar even van het ergste uit te gaan, een stroomstoring, een kapotte fan in de voeding, bliksem inslag kan ten alle tijden brand veroorzaken.
Een defecte elco, of nog erger stof kan voor kortsluiting zorgen met alle gevolgen van dien...

Lees eens het topic van markkk1990 wat hij op mijn forum heeft gepost, over een PC die inde brand is gevlogen.
http://www.pcwebplus.nl/forum/index.php?topic=13.0

@ honeypot..
Dat je problemen hebt met de RMA-tijden van MSI kan ik mij niet goed voorstellen, want ik heb een moederbord binnen 1 week soms 2 weken retour.
En dit ligt niet aan MSI, maar aan de distributeur van MSI, waardoor RMA's zo lang duren.

Groet Maxstar
Oud 31 oktober 2008, 17:43   #38
Lange Pier
PCM Lord

Lange Pier's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Koenen Bekijk bericht
Lange Pier zei:

Mijn computer staat op een veligheidsdoos aangesloten en daar sluit ik mee
af als Windows stopt.
Blijft bij jou dan altijd spanning op het systeem staan?
Groet Piet.
Tja, als je de hoofdkraan van de waterleiding dicht draait komt er ook geen water uit de kraan.

Bij mij staat ook alles op een bev. schakelbare tafeldoos maar als die aanstaat blijft er spanning op de PC staan, maar dat is logisch h?.

Overigens blijft er alleen spanning op een PS/2 toetsenbord staan als je die optie hebt op het moederbord d.m.v. een jumper.
Lange Pier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2008, 18:58   #39
StevenT
PCM Lord

StevenT's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar StevenT
Standaard

Nah ik zou proberen te onthouden om mijn gehele pc van 220/230 te halen, als ik klaar ben.
Dan moet ik dat maar ff gaan leren
Ff goede plek nemen en dan is dat ook geregeld.

En met jumpers gewerkt heb ik niet dus ga er van uit dat dan de stroom eraf is van mijn toetsenbord.

AMD Athlon64 X2 5200+ 2048 DDR2 Nvidia GeForce 8600GTS 320 GIG

StevenT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten