PCM Forum

PCM Forum (http://forum.pcmweb.nl/index.php)
-   Offtopic Hoekje (http://forum.pcmweb.nl/forumdisplay.php?f=59)
-   -   Afslachten Dolfijnen (http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=11886)

wandarooze 1 november 2007 19:05

Afslachten Dolfijnen

Ik doe een oproep om zo veel mogenlijk Japanse producten te boycotten.
Dit vanwege het gruwenlijk afslachten van gillende en van pijn schreewende DOLFIJNEN zeer slimme dieren die donders goed begrijpen wat er gebeurt.
Ik heb het vandaag nog gezien op het TV nieuws om 19.00
Ik vind het gods gruwenlijk.
Dit berichtje heb ik er persoonlijk opgezet en draag de volle verantwoordenlijkheid daarvoor.
Get: Tom Rooze.

timmeltie 1 november 2007 19:21

Is idd erg, maar wat bijna iedereen vergeet, hier in Nederland zijn we veel erger.
Namelijk met de bio-industrie.
Het leven van een varken in de bio industrie:
De zeug moet tijdens de zwangerschap tussen buizen liggen, zodat deze niet kan bewegen. Als de biggen geboren worden, worden ze veel te vroeg bij de moeder weggehaald. Dan worden de staarten afgeknipt en en hoektanden, uiteraard zonder verdoving. Dit is omdat ze door de stress elkaar kunnen doden. Dan begint het 'lichtste', namelijk 6 maanden vetgemest worden in hokken waar ze amper kunnen bewegen, en het enige wat ze deze tijd zien is niks, omdat de hokken donker worden gehouden om ze rustig te houden. Dan krijgen ze voor het eerst daglicht te zien, als ze naar de vrachtwagen worden gesleept. Dan komt het transport, waarbij ze soms wel 4 uur rijden, en varkens kunnen al niet tegen een half uur diervriendelijk rijden. Maar voor de bio-industrie wordt uiteraard geen diervriendelijke manier gebruikt, namelijk hokken die heel krap zijn met alleen hard oppervlak. Onderweg breken ze meestal poten. Eenmaal aangekomen bij het slachthuis, moeten ze naar binnen lopen. Als er eentje niet kan lopen vanwege een of meer gebroken poten, krijgt hij gewoon keiharde trappen dat hij sneller moet strompelen. Dan worden ze aan een soort lopende band in de lucht opgehangen aan 2 poten, waarna hun 'leven' wordt beeindigt. Eet smakelijk.

Ik vind dit veel erger dan de dolfijnen, die hadden nog een mooi leven, niet dat dat niet erg is ofzo. Of gaat het er om dat folfijnen zo mooi zijn? maar dit gebeurt veel meer. 14 miljoen varkens per jaar om precies te zijn. Ga maar naar www.wakkerdier.nl voor meer info.

wandarooze 1 november 2007 19:51

Ik weet het allemaal ook over de paarden transsporten naar polen en spanje.
Maar je moet ergens beginnen.
De schuld ligt bij de consument (lekker goedkoop).
Maar kijk eens naar hoog ontwikkelde dieren wie de dolfijn ze huilden letterlijk en figuurlijk van pijn (was te zien op RTL Duitsland)
Met huilden bedoel ik ook tranen.
Ik schrijf een E mail naar de Japanse Ambassade in Brussel morgen.
Waarom morgen ik moet eerst afkoelen.

timmeltie 1 november 2007 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wandarooze (Bericht 69416)
Ik weet het allemaal ook over de paarden transsporten naar polen en spanje.
Maar je moet ergens beginnen.
De schuld ligt bij de consument (lekker goedkoop).
Maar kijk eens naar hoog ontwikkelde dieren wie de dolfijn ze huilden letterlijk en figuurlijk van pijn (was te zien op RTL Duitsland)
Met huilden bedoel ik ook tranen.
Ik schrijf een E mail naar de Japanse Ambassade in Brussel morgen.
Waarom morgen ik moet eerst afkoelen.

Dus jij beoordeelt ze op uiterlijk, intelligentie en of ze kunnen huilen?

wandarooze 1 november 2007 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timmeltie (Bericht 69419)
Dus jij beoordeelt ze op uiterlijk, intelligentie en of ze kunnen huilen?

Neen op gevoelens niet op uiterlijk , en ja ik weet het ook bij ons gebeurt veel dieren leed maar er is een grens.
Of zijn we wie die drie aapjes Horen zien en ZWIJGEN.
Ik heb allezins besloten mij daar niet meer bij neer te leggen.
Ik begrijp de economisch betekenis voor die vissers in Japan .
En als het niet anders kan dan moeten ze humaan doden maar niet met vleeshaaken.
En ja ik eet ook vlees.
Maar als niemand reageert gaat het van kwaad naar erger kijk maar naar Noorwegen de zeehonden babys doodknuppelen.
Wat kost een E mail niks wat helpt het waarschijnlijk ook niets.
Maar niks doen is nog erger.
Mijn E Mail zeer beleeft opgesteld is al verzonden naar tokyo.
Groetjes Tom.

CNO 1 november 2007 20:48

Dat dieren gedood worden is nog tot daaraan toe, maar dat ze eerst heel erg moeten leiden voordat ze gedood worden vind ik het ergste. Net als dieren mishandeling, ik kan me niets ergers bedenken dan dat.

Ik hoop toch dat je e-mail iets uithaalt. Ik steun Tom met zn actie en ik hoop dat meer mensen zich hierbij aansluiten.

timmeltie 1 november 2007 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wandarooze (Bericht 69423)
Neen op gevoelens niet op uiterlijk , en ja ik weet het ook bij ons gebeurt veel dieren leed maar er is een grens.
Of zijn we wie die drie aapjes Horen zien en ZWIJGEN.
Ik heb allezins besloten mij daar niet meer bij neer te leggen.
Ik begrijp de economisch betekenis voor die vissers in Japan .
En als het niet anders kan dan moeten ze humaan doden maar niet met vleeshaaken.
En ja ik eet ook vlees.
Maar als niemand reageert gaat het van kwaad naar erger kijk maar naar Noorwegen de zeehonden babys doodknuppelen.
Wat kost een E mail niks wat helpt het waarschijnlijk ook niets.
Maar niks doen is nog erger.
Mijn E Mail zeer beleeft opgesteld is al verzonden naar tokyo.
Groetjes Tom.

Ik bemoei me hier niet mee, tot het ergst weg is: bio-industrie. Daar is een verschikkelijke dood alleen maar een stukje, lees mijn eerste post maar. Niet dat ik het niet erg vind van de dolfijnen, maar dit is gewoon veel erger, al zijn het 'saaie' dieren.

shellghost 1 november 2007 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timmeltie (Bericht 69429)
Ik bemoei me hier niet mee, tot het ergst weg is: bio-industrie. Daar is een verschikkelijke dood alleen maar een stukje, lees mijn eerste post maar. Niet dat ik het niet erg vind van de dolfijnen, maar dit is gewoon veel erger, al zijn het 'saaie' dieren.

Vegetarier?

Thom 1 november 2007 21:47

Hier ben ik het zeker met Timmeltie eens!

Natuurlijk vind ik het heel erg dat ze dolfijnen afslachten...

Maar is het zo dat varkens er minder van voelen, ik denk het niet.
Misschien zijn dolfijnen intelligenter, maar het zijn toch allemaal dieren. Zonder bestaansbewustheid.

Misschien vind je het van de dolfijnen erger dan van de varkens omdat je zelf ook varkensvlees eet? Omdat je dan zelf ook verantwoordelijk bent?

Bedenk wel: ik ben ook geen vegetarier!

Maar ik vind het van varkens net zo erg als van dolfijnen.

shellghost 1 november 2007 21:55

Hoe weet je zo zeker dat dieren geen bestaansbewustzijn hebben?
Is dat de arrogantie van de mens om dat te denken?? ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.