PDA

View Full Version : Windows verkenner

Estwing
18 maart 2007, 12:54
Ik heb een tamelijk vervelend probleem met windows verkenner, Ik krijg steeds de melding dat windows verkenner niet meer werkt, dan probeert hij Verkenner opnieuw op te starten en vernieuwd hij de pagina. van dan af begint het weer op nieuw na 30 sec ofzo.
Het echte probleem is dat ik niets meer kan doen in windows zelfs omdat alles programma's zoals Computer en configuratiescherm telkens weer gesloten worden.

Ik kan echt beetje hulp gebruiken.

Zondah
21 maart 2007, 22:30
Hmm dit probleem hadde we al eens gehoord...

Weet niet of er een oplossing is gevonden voor dit probleem...

Cilon
21 maart 2007, 23:18
Ik heb ook een of tweemaal deze melding gekregen. Verder eigenlijk nooit last mee gehad. Dit zal vast snel opgelost worden.

mathijsie
22 maart 2007, 08:45
Ik heb een tamelijk vervelend probleem met windows verkenner, Ik krijg steeds de melding dat windows verkenner niet meer werkt, dan probeert hij Verkenner opnieuw op te starten en vernieuwd hij de pagina. van dan af begint het weer op nieuw na 30 sec ofzo.
Het echte probleem is dat ik niets meer kan doen in windows zelfs omdat alles programma's zoals Computer en configuratiescherm telkens weer gesloten worden.

Heb je de nieuwste updates al? Anders even microsoft update uitvoeren en alle updates die er voor je zijn downloaden. Volgens mij zat er nl ooit een patch voor de verkenner tussen.

Grtz:cool:

aernouts
4 mei 2007, 10:06
hallo allemaal

ik heb precies hetzelfde probleem met de windows verkenner, foutmelding is: *windows verkenner wekt niet meer*

nu las ik dat er een patch voor uit gebracht is ooit ?
deze zat volgens mij niet bij de standaard windows update's, ik heb alle updates die er zijn geinstalleerd en net gekeken of er iets bij zat wat met verkenner te maken had maar .... niets :-s

heeft er iemand een idee ??? want ik word er een beetje simpel van :(

P.S het is duidelijk een windows bug, want als ik met een programa wat opgestart is door de folders surf (bijv. Photoshop, autocad) dan krijg ik deze fout melding nooit :confused:

lommer
7 mei 2007, 17:34
hallo allemaal

ik heb precies hetzelfde probleem met de windows verkenner, foutmelding is: *windows verkenner wekt niet meer*

nu las ik dat er een patch voor uit gebracht is ooit ?
deze zat volgens mij niet bij de standaard windows update's, ik heb alle updates die er zijn geinstalleerd en net gekeken of er iets bij zat wat met verkenner te maken had maar .... niets :-s

heeft er iemand een idee ??? want ik word er een beetje simpel van :(

P.S het is duidelijk een windows bug, want als ik met een programa wat opgestart is door de folders surf (bijv. Photoshop, autocad) dan krijg ik deze fout melding nooit :confused:

ik heb die foutmelding ook gehad nadat ik een onbekende programma installeerde kreeg ik een waarschuwing windows verkenner werkt niet meer.

oplossing is eenvoudig en moet via configuratie scherm ! ik weet dat het moeilijk toegankelijk is maar blijf proberen totdat je op de configuratie scherm bent !! heeft mij een uur geduurt blijf erop drukken en sluit die waarschuwing venster.

daarna ga je naar backup centrum en links bovenaan de scherm vind je het systeem herstel programma kies handmatig voor een datum dat je pc goed functioneerde en herstellen.

succes\\:D/

niels dec
7 mei 2007, 18:21
ik snap het niet
ik heb alles geprobeerd maar niets werkt

lommer
8 mei 2007, 00:08
ik snap het niet
ik heb alles geprobeerd maar niets werkt

die probleem word wel door een spyware veroorzaakt !!
ik was het even vergeten ik had spybot gebruikt en bitdefender10internet security en om die spyware te verwijderen.

daarna een paar keer geprobeerd via de configuratiescherm totdat ik toegang kreeg naar de systeem herstelling

robbertipenburg
24 mei 2007, 00:26

heb je al een oplossing gevonden voor dit probleem?
ik heb namelijk hetzelfde probleem

mvg robbert ipenburg

troost
21 juni 2007, 22:00
lieve allemaal,

bij mij was het Javascript die de sh.t veroorzaakte. Kan me nog herinneren dat er een melding kwam bij de installatie. genegeerd stom natuurlijk.

maar de melding is nu weg. Voor nu!!!

gr troost

mosselman330
12 september 2007, 22:05
Ik heb ook dit probleem gehad en met wat geluk kan ik telkens die verkenner weer aan de praat krijgen

doe als volgt: als de verkenner niet meer werkt, open je Netwerkcentrum (Eigenschappen van Netwerk, te zien in het startmenu)

dan opent die (bij mij dan toch ) met succes het Netwerkcentrum, wat eigenlijk ook een deel van verkenner is, raar maar waar.

ik hoop dat dit ietwat amateuristisch truckje werkt bij degenen in problemen

Jake_H
30 december 2007, 14:45
Om verlost te raken van de bug "Windows verkenner werkt niet meer" heb ik het volgende gedaan, en ... het werkt (in ieder geval bij mij) ! Succes allen !;)

1. Klik op Start
2. Klik op All Programs/Alle programma's
3. Klik op Accessories
4. Klik met rechts op Command Prompt/Opdrachtprompt
5. Klik op Run as Administrator
6. Klik op de Allow knop als je om toestemming gevraagd word
7. Typ of kopie?r/plak dit in het opdrachtprompt venster:

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

8. Druk op enter en als het goed is krijg je dan de melding:
Operation Completed Successfully
9. Herstart de computer en als het goed is draait explorer/verkenner dan
stabiel

veender
20 maart 2008, 20:40
ik heb hetzelfde probleem gehad, na in mijn muziek map iets te willen openen kreeg ik de melding : windows verkenner werkt niet meer en word afgesloten, ik heb vista al een keer opnieuw geinstalleerd maar na korte tijd kwam het probleem terug.
Ik heb met het programma shellexview wat programma's tijdelijk uitgezet, heb geluk gehad want na het 3e programma hadi k de boosdoender bij mij : DaemonShellExtImage Class !
deze heb ik uitgezet en mijn verkenner werkt weer normaal.

Succes.

pinkeltje
22 maart 2008, 00:33
vista verkenner problemen. alles geprobeert nix werkt. tot dat ik fiebird database verwijdert heb. nu werkt alles weer en ik ben weer happy.. :-\":p=D>

G%&/(%**mme... nu werkt mijn verkenner weer niet meer omdat ik quicktime geinstaleerd heb..

zo langzaam wordt ik wat zenuwachtig van vista

piepenbm
15 april 2008, 00:45
http://support.microsoft.com/kb/946758/nl

lees dit art maar ff , dit werkte bij mij.

Mike

ZubZero
21 april 2008, 12:23
Probeer anders eens hitmanpro ;)

www.hitmanpro.nl

Jacoby
11 juli 2008, 13:01
Hetzelfde probleem gehad, kreeg constant de melding: "windows verkenner werkt niet meer" en de oplossing gevonden.
Ga naar de site van Vistabits via onderstaande link en lees hoe je van dit probleem af komt.

http://www.vistabits.nl/windows_verk....exe_crash.htm

en download "shexview.zip" en voer de handelingen uit zoals ze daar beschreven staan. Echt heel simpel. Ik ben er vanaf.

Naoesm
14 juli 2008, 22:08
De melding "windows verkenner werkt niet meer" mag onder normale omstandigheden onder Vista niet voorkomen...

Die melding treed vaker op na de installatie van een programma dat geen of slechte Vista (drivers) ondersteund.
't hoeft dus per definitie geen spyware- of virus te zijn. Vaak is met het de?nstalleren van zo'n programma dit probleem verholpen.

Verder is het zo dat Vista, anders dan XP, vaker met systeemmeldingen komt.
Vista kent nl. meerdere beveiligingsniveaus (UAC/DEP, type deze afkortingen maar eens in bij Help, als je meer hierover wilt weten)

Stelregel is dat als Vista begint te "protesteren", je als gebruiker heel erg alert moet zijn. Vista reageert niet voor niets.
Van een crusiale update (service-pack) die niet ge?nstalleerd kan worden, tot
een simpele driver update die op de site van de leverancier beschikbaar is, maar kennelijk nog niet "gelinked" is met MS.

Het "protest" van Vista, anders dan XP, ligt tussen heel onschuldig en heel ernstig... Hoe dan ook: Vista zal absoluut reageren. Aan jou, de gebruiker wat jij hiermee doet. Op "Ok" of "Ja" klikken, of denken: H? Vista geeft een waarschuwing, alert zijn... ;-)