PDA

View Full Version : Preventie van gegevens uitvoering(DEP) uitschakelen ( ik heb een Acer )

Heek
4 maart 2007, 21:40
Wie kan mij vertellen hoe ik DEP uit kan schakelen.
Ik heb vista home premium op een acer draaien.
Acer empowering technologie geeft steeds de foutmelding dat bepaalde toepassingen (e data security system werkt niet) door DEP.
Ook ATI( external event utility ) geeft geregeld een melding dat het word afgesloten ( dit komt ook door DEP)

wie weet er al een oplossing:confused:

Angie
5 maart 2007, 14:39
kijk hier eens

http://www.websonic.nl/pctips/pctips_windowsvista.php

dan Beveiliging

Heek
6 maart 2007, 20:17
Ik kan trouwend "gpedit.msc" invoeren bij uitvoeren maar
dan krijg ik de melding dat het geen geldige ..... is.
mvg Henk

Heek
18 maart 2007, 20:28
De oplossing zie bijlage:

melissa_k
25 maart 2007, 17:05
Hey

ik heb gisteren ook een Acer gekocht en wanneer ik op MSN probeer te kopen sluit DEP dat steeds af. ik heb het tekstdocumentje gevonden in je bijlage maar ik kan ''accessories'' niet vinden. mijn computer is Nederlands ingesteld dus ik heb ook al gezocht naar toebehoren, maar helas ook zonder succes. ik hoop dat je mij kan helpen!

groetjes melissa!

Heek
25 maart 2007, 20:44
Dat id bureau accessoires dan rechtsklikken op opdrachtpromt en openen als administrator uitvoeren kiezen. Nu het commando zoals beschreven in het kladblokje in het venster plakken ( dos venster zwart ) gewoon waar het streepje knippert. Dan Enter. Als het goed is komt er op de regel eronder te staan dat de bewerking is uitgevoerd. Even opnieuw opstarten en klaar.

gr Henk

fyton5
31 maart 2007, 14:32
ja ik heb ook inderdaad een probleem met mijn nieuwe acer.... :(

ik ben nu ff ergens anders dus heb hem niet bij me maar WELKE regel moet ik gebruiken om dit op te lossen?

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

Of

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOn

plz reageer! :(

fyton5
2 april 2007, 16:17
ok! :D , ik heb het op een andere site gevonden! en hij doet het! ik ben nu weer helemaal blij \\:D/ :D :D

blije greets fyton5

Btw: het is "... off"

milo
3 mei 2007, 19:47
Mijn zoon had hetzelfde probleem, ook Vista, Acer, net nieuw, en geen msn te openen.
Moest voor mijn zoon als administrator inloggen, zodat hij kon MSN"en.
DEP hield het tegen.
Nu is dat opgelost. Bedankt!

Sjaan
11 mei 2007, 12:07
Ik krijg sinds vanmorgen de mededeling over DEP (als ik de C schijf open) en ik draai onder Windows XP. Het regeltje in de tekstfile resulteert in een foutmelding dat bcedit.exe niet wordt herkend.

Help!!

Sjaan

Sjaan
11 mei 2007, 12:17
Het is al opgelost. In XP moet je de Boot.ini wijzigen. Vraag ik met toch af hoe het onststaan is? Ik werk al bijna een jaar met deze PC en van de ene op de andere dag dit probleem.... raar hoor.

Sjaan

ellon
14 mei 2007, 09:34
Mag ik jullie hartelijk bedanken voor de tip. Ik had hetzelfde probleem met mijn nieuwe Acer. Eerst kon ik nog gewoon de melding "messenger reageert niet meer" wegklikken en dan kon ik gewoon weer aanmelden en msn'en, maar sinds vanochtend lukte dat om de ??n of andere reden niet meer. Via google kwam ik op dit forum en vond de oplossing.

Hij doet het weer, bedankt!!!

Mamamegs
14 mei 2007, 13:02
Je hoeft DEP niet uit te schakelen om Messenger aan de praat te krijgen.
Lees hier:
http://www.vistabits.nl/DEP_Acer.htm

edwin
3 juni 2007, 18:47
hey heek

ik heb sinds kort een acer.
maar als ik windows live messenger wil downloaden
dan geeft hij een foutmelding aan DEP
hoe los ik dit op?

groeten uit heemskerk

Mamamegs
3 juni 2007, 22:07
Kijk eens in het bericht boven het jouwe...
Dan zie je deze link:

Truce
10 juni 2007, 16:22
betreft DEP XP

Ik krijg steeds een DEP melding als ik foto's van mijn digitale camera op de pc wil zetten.
Hoe verander ik dit in de boot.ini?
ik heb windows media centre, maakt dat wat uit?

Wie kan mij helpen?

Romy
27 juni 2007, 11:12
Hoi, Ook ik heb sinds enkele dagen dit probleem en wordt er helemaal simpel van. Aangezien het jouw gelukt is kun je me vast uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt getoverd.
Ik heb trouwens XP ipv Vista

Bergeend
27 juni 2007, 19:13
Het is al opgelost. In XP moet je de Boot.ini wijzigen. Vraag ik met toch af hoe het onststaan is? Ik werk al bijna een jaar met deze PC en van de ene op de andere dag dit probleem.... raar hoor.

Sjaan
Hallo sjaan

ik heb ook xp maar geen Boot.ini ?!? waar staat die bij jou?

Den andere
27 juni 2007, 19:25
Hallo sjaan

ik heb ook xp maar geen Boot.ini ?!? waar staat die bij jou?
Typ bij uitvoeren msconfig in en ga naar tabblad boot.ini.

Romy
27 juni 2007, 19:49

Sjaan

Okay dat hb ik gevonden onder msconfig, maarre ik kan daar niets veranderen of typen....

Den andere
27 juni 2007, 20:35
c:\boot.ini ,wel eventueel verborgen bestanden zichtbaar maken.

Romy
27 juni 2007, 22:38
c:\boot.ini ,wel eventueel verborgen bestanden zichtbaar maken.

Mogelijkerwijs kom ik nu als een klunsje ;) over maarre wanneer ik bij uitvoeren ms config uitvoer dan kan ik niets veranderen in de boot, alleen wat vakjes aanvinken.
Wanneer ik c:\boot.ini uitvoer kan ik van alles veranderen, maar dan geeft de pc aan dat hij het bestand niet kan opslaan en dat ik een pad moet zoeken. Maarre waar sla ik zoiets op :confused:

Den andere
28 juni 2007, 17:20
Werk je wel in beheerdersmodus, ik heb er namelijk geen probleem mee.
Doe je het via de verkennner?

yerffoj
14 juli 2007, 18:21
hoi luiltjes hoe gaat jullie met goed, ik heb ook zo`n geweldige acer gekocht ( ik zou het hem zo uit het raam gooien) ik kan niet msnen, ik heb alle twee de opties geprobeerd maar zonder resultaat, klereding. oh wat een OOOOO effect met vista (not). mischien weten jullie nog meer opties. groeten yerffoj

Mamamegs
14 juli 2007, 22:38
Had je deze ook geprobeerd?
Hier vind je een patch van Acer zelf.

Sanne22
15 juli 2007, 17:34
Had je deze ook geprobeerd?
Hier vind je een patch van Acer zelf.

Ik heb sinds kort een Acer. Maar problemen met Messenger.

Ik heb geprobeerd om de patch te installeren, maar dit heeft voor mij niet gewerkt. Ik heb nu DEP uitstaan.

Msn werkt nu wel, maar zijn er enige risicio's aan verbonden? Alvast bedankt!

batje00
18 juli 2007, 11:09
Ik heb sinds kort een Acer. Maar problemen met Messenger.

Ik heb geprobeerd om de patch te installeren, maar dit heeft voor mij niet gewerkt. Ik heb nu DEP uitstaan.

Msn werkt nu wel, maar zijn er enige risicio's aan verbonden? Alvast bedankt!

ik heb ook een acer gekocht laatst.

Ik heb hem op nieuwe gedownload en dan nogmaals geprobeert gaat niet.
(ik dubbelle klik er op en ook als admin, hij opent helemaal niks ik krijg heel kort dat rondje heb vista home)

Heb met de dep uit gezet en path gedownload en ginstaleert en werk niet

wie kan mij helpen

Yoghurt
5 september 2007, 11:24
Ik heb ook problemen met Dep op mijn Asus laptop met windows vista. Zodra ik via windows media center tv wil kijken of radio kijken sluit hij af en geeft hij een fout melding dat mijn TV tuner niet werkt. Dan gaat hij naar een oplossing zoeken. Dat vertelt hij mij dat door DEP mijn tv tuner niet. Als ik DEP uit schakel heb ik nog steeds het zelfde probleem.

Dank je alvast

daan888
23 januari 2008, 15:44
Hee, ik heb hetzelfde probleem als iedereeen hier ! =O
Maar als ik dat intyp dat staat er: bcdedit.exi word niet herkend, als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand
Pls Help !
groetjes,
Daan Cornelissen

Jo Wi
26 maart 2008, 01:14
Boot.ini openen is geen probleem maar welke regel dient dan veranderd te worden of welke keuze aangevinkt?

Piet Koenen
3 april 2008, 15:57
Jo Wi,
bij Windows XP wijzig je de bootini als volgt:
In de onderste regel komt na Windows XP Professional te staan:
/noexecute=AlwaysOff/ fastdetect
Groet Piet.

Chorro
5 oktober 2008, 13:16
Ik heb een HP laptop, waarbij MSN ook wordt tegengehouden. Maar zodra ik opdrachtenprompt open onder de administrator en dan die code invoer. Dan zegt ie dat de bewerking is voltooid. Maar als ik dan MSN open, dan houd ie het alsnog tegen. Wat kan ik doen?

Piet Koenen
5 oktober 2008, 14:13
Hi,
die boot.ini edit gold voor Windows XP. Heb je die dan gaat dat niet via de
opdrachtprompt maar met edit van de zin in de root van de C-schijf.
Groet Piet.

wesleyvanmook93
3 december 2008, 20:35
Hee,

bij mij word msn ook tegengehoudn door dep:(
ik heb een acer met windows vista.
als ik die code invoer bij opdrachtprompt zegt hij: kan het archief met opstartonfiguratiegegevens niet openen.

wat moet ik doen ik heb die link van de acer site ok al geprobeerd maar die doet het ook niet want danzegt ie files not found;)

Groeten

wicky
17 juli 2009, 19:21
Yow mensen ik heb een DEP probeleem @ windows vista het blokeerd bepaalde dingen zoals chatbox openen doet hij dan niet.

Wie weet hoe ik het uitschakel of iets dergelijks

MVRG Wick:cool:

n.m.j.wennekes
24 juli 2011, 11:29
De oplossing zie bijlage:
Helaas:mad:
de mededeling is: 'het proces heeft geen toegang tot het bestand omdat het door een ander proces wordt gebruikt'. Alles was verder afgesloten.
Iemand nog een suggestie? Overigens, ook ik heb een ACER

Chato
24 juli 2011, 14:09
Met het uitschakelen van DEP los je het probleem niet op.

Ter vergelijking:
Als je antivirus-programma een melding geeft van een virus, kom je inderdaad van die melding af door die virusscanner te verwijderen.

Die DEP zit er niet voor niets.
Lijkt me dat beter kunt zoeken naar een oplossing van het probleem dan slechts het verwijderen van de melding.

'iets met twee centen'