PDA

View Full Version : Speedtouch home en Vista

mtijn71
13 februari 2007, 21:02
Hallo,

Ik probeer via Vista een internetverbinding te maken via ADSL van Planet.
Omdat ik een speedtouch home modem heb die ik ook al onder XP gebruikte, probeer ik de modem incontact te laten komen met de computer. Alles goed ingevuld; IPadres, TCP/IP, kabels zitten nog goed. firewall eruit gegooid. Dan zou er toch een verbinding tussen de 2 apparaten moeten komen. Maar ik kom niet verder dan een "!"- teken tussen deze 2.
Wat doe ik verkeerd? Mis ik iets?

Zondah
13 februari 2007, 22:01
Ik heb zelf ook hetzelfde als jij, geen enkel probleem met instalatie.

Probeer je modem eens te resetten, maar vergeet natuurlijk niet je paswoord en je instellingen op voorhand op te slaan.

Had hetzelfde probleem met XP, heb reset gedaan en alles werkte weer.

Succes.

mtijn71
13 februari 2007, 22:14
dit resetten had ik ook al gedaan.. ook zonder resultaat

Zondah
13 februari 2007, 22:25
Strange...

Totaal geen verbinding ?

Probeer eens manueel verbinding te maken...

DNS IP enz in te voeren...

mtijn71
13 februari 2007, 22:46
ook dit heb ik geprobeerd... systeem blijft zelfde meldlng geven van "onbekend netwerk met beperkte verbindingsmogelijkheden (TCP/IP4)"

Zondah
16 februari 2007, 18:30
ook niet.. hmm

zeker dat alle toegangscodes goed zijn ingevuld ?

joepmeloen
5 juli 2007, 22:58
Ik heb ook een Speedtouch Home en ben een paar dagen bezig geweest om de boel aan de praat te krijgen. Een telefoontje met de speedtouch helpdesk leerde me dat het in ieder geval wel mogelijk was. Het heeft nog even wat werk gekost, maar nu werkt dan alles.

Voor zover ik nog weet wat ik gedaan heb:

Laat Vista geen internetverding maken met de wizard.
Ik heb voor de zekerheid mijn modem geconfigureerd via de XP-installatie-cd (alleen de modem en niet mijn netwerkkaart en ook niet mxstreamverbinding).

Ga naar configuratiescherm > Netwerkcentrum >Taken> Verbinding of netwerk instellen.
Kies Verbinding met werkplek maken.
Mijn internetverbinding (VPN) gebruiken.
Vul in internetadres 10.0.0.138 (in de handleiding van Speedtouch staat 10.0.0.138 pc1, maar dat werkte bij mij niet).
Naam van doel: internet provider
Optie Andere personen mogen gebruik maken van deze verbinding aanvinken
Vervolgens vul je je login-gegevens voor internet in
optie Dit wachtwoord onthouden aanvinken
Verbinding maken
Je krijgt de melding dat het niet kan. Kies voor toch verbinding maken.
Terug in het Netwerkcentrum kies je voor Netwerkverbindingen beheren
Klik rechts op de aangemaakte VPN-verbinding.
kies Eigenschappen
Ga naar Beveiliging
Selecteer hier Geavanceerd (aangepaste instellingen) en klik op instellingen
Kies bovenaan 'Gegevensversleuteling niet toestaan'
Vervolgens moet alleen het vinkje Niet-versleuteld wachtwoord (PAP) aanstaan.

En dan moet het gaan lukken.

Fish
6 juli 2007, 15:49
Enne..nieuwste firmware al geinstalleerd??

lieshpv
19 februari 2008, 08:29
Ik ben in het bezit van een speedtouch modem (internetplusbellen KPN). en een HP laptop (met VISTA premium).
Als firewall gebruik ik onecare

Via een ethernet verbinding werkt internet goed
Draadloos krijg ik de verbinding niet aan de praat. Ik krijg steeds beperkte verbinding (ipv4 en ipv6). Er is wel verbinding met het modem maar internetten werkt niet.
Resetten modem helpt niet.Oolk het herstellen van de draadloze verbinding via vista netwerk helpt niet

Via nadere laptops (met XP professional) lukt het wel om een draadloze internet verbinding op te zetten via het zelfde modem. Het lijkt dus op ene VISYTA probleem

Zodra ik de draad weer in de laptop stop is er weer internet.

Heeft iemand tips hoe ik de draadloze verbinding werkend kan krijgen.

mscool
19 februari 2008, 08:49
je moet je gewoon computer en laptops volledig uitzetten voor paar sec. en zorg dat draadloos en vast netwerk aan staat dat is van HP afkomstig.
dat hadden wij ook en waarom: dat zorg de computer en laptop alles opnieuw aan vraagt van de router en tijdens windows doe hij dat niet