PDA

View Full Version : PC start op maar beeldscherm geeft geen beeld

janwiebe
7 mei 2005, 16:01
Ik heb sinds vandaag een ernstig probleem.
Als ik mijn computer aanzet en mn beeldscherm aandoe geeft het beeldscherm geen beeld.
ik heb het geheugen al schoongemaakt en een andere videokaart geprobeerd en een ander beeldscherm er aan gehangen, maar niks helpt. :( :(

ik wacht op een oplossing van het probleem

janwiebe

shellghost
7 mei 2005, 17:20
Hoor je iets van piepjes??
Heb je een pci videokaart toevallig??
Misschien dat die beeld geeft, want het lijkt erop dat je agp poort kapot is..
Wat gebeurd er wanneer je die videokaart in een ander systeem probeerd??

Chiwa
7 mei 2005, 19:53
Ik heb dat ook af en toe.
Met een vrij nieuwe beeldbuis (CRT) van Samsung type Syncmaster 753DF.

Maar als ik hem dan weer uit zet en de machine reset doet 'ie het wel.
Het is ook niet elke keer zo. Geen idee hoe het komt.
Nooit eerder gehad met een andere beeldbuis.

Maar het hoeft dus als je geen piepmeldingen krijgt helemaal niet aan je PC te liggen.
Bij mij is ook duidelijk de beeldbuis de veroorzaker.

Ook nog mogelijk is een te hoge verversingsfrequentie.
Start dan op (TFT) met de veilige modus.

berend
7 mei 2005, 23:17
Soms werkt het als je in de bios kan komen.
Ik heb het namelijk ook eens gehad en toen ik in de bios zat deed m`n monitor het weer.

shellghost
8 mei 2005, 10:51
Ik heb dat ook af en toe.
Met een vrij nieuwe beeldbuis (CRT) van Samsung type Syncmaster 753DF.

Maar als ik hem dan weer uit zet en de machine reset doet 'ie het wel.
Het is ook niet elke keer zo. Geen idee hoe het komt.
Nooit eerder gehad met een andere beeldbuis.

Maar het hoeft dus als je geen piepmeldingen krijgt helemaal niet aan je PC te liggen.
Bij mij is ook duidelijk de beeldbuis de veroorzaker.

Ook nog mogelijk is een te hoge verversingsfrequentie.
Start dan op (TFT) met de veilige modus.

ik heb het geheugen al schoongemaakt en een andere videokaart geprobeerd en een ander beeldscherm er aan gehangen, maar niks helpt. :( :(

janwiebe

Chiwa
8 mei 2005, 12:47
Waarom zit je dat nou te kwoten?

shellghost
8 mei 2005, 15:35
Omdat hij geen problemen heeft met z'n beeldscherm, maar waarschijnlijk met z'n agp port of videokaart...
Vandaar... :)

Chiwa
8 mei 2005, 18:28
Als een andere videokaart ook geen beeld geeft, mag ik een boon zijn, maar dan ligt het aan de monitor.

shellghost
9 mei 2005, 07:19
Om het probleem helemaal uit te sluiten is het verstandig om te kijken of je beeld kan krijgen dmv een pci videokaart...
Wanneer je dan wel beeld krijgt ligt het niet aan het beeldscherm...
Of je kan proberen om dat beeldscherm aan een andere pc te hangen en kijken wat hij dan doet....

janwiebe
9 mei 2005, 15:42
Ik heb het ook met een andere monitor geprobeerd en die doet het wel op een andere pc.
die andere vidoe kaart was een pci.

SIS
10 mei 2005, 12:16
Is het een nieuwe PC :?:

Wat voor moederbord heb je :?:
Zit er op je moederbord VGA-onboard :?:

Probeer anders eens je geheugen in een ander slotje te zetten. Ik heb ook zo'n soort probleem gehad en dat had te maken met het geheugen.

janwiebe
10 mei 2005, 16:42
ik heb een asus p3b-f moederbord (pentium III dus, lekker oud)
geen onboard vga
en heb de geheugentip al geprobeerd maar hielp niet.

emal
16 maart 2008, 18:45
Mijn monitor doet het alleen als ik de pc kast op de zijkant leg. En er zit een klein batrijtje in iemand zij dat die voor de monitor is. ik weet het niet maar kan iemand mij helpen a.u.b.

KlaasB
16 maart 2008, 18:56
Mijn monitor doet het alleen als ik de pc kast op de zijkant leg. En er zit een klein batterijtje in. Iemand zei dat die voor de monitor is. Ik weet het niet, maar kan iemand mij helpen a.u.b.

Ik denk dat het te maken heeft met een contact in je pc-kast. Probeer alle kaarten en stekkers goed aan te drukken. Probeer dit eens.

[R]uben[NL]
16 maart 2008, 19:45
ik denk idd dat het aan het contact ligt van je kaart

en het baterijtje op je moederboard is om alle bruggen en verbindingen tussen onderdelen op je moederboard te maken
(ik kan het miss hebben verbeter mij dan ajb?)

Piet Koenen
16 maart 2008, 20:24
Janwiebe,
je hebt kortgeleden toch geen reparatie of herstel uitgevoerd an deze computer?
Piet.

KlaasB
16 maart 2008, 21:02
Janwiebe,
je hebt kortgeleden toch geen reparatie of herstel uitgevoerd an deze computer?
Piet.

Mijn monitor doet het alleen als ik de pc kast op de zijkant leg. En er zit een klein batterijtje in. Iemand zei dat die voor de monitor is. Ik weet het niet, maar kan iemand mij helpen a.u.b.

Hoi Piet,

Emal heeft deze thread nieuw leven ingeblazen, ik denk dat je op zijn/haar vraag antwoord moet geven. Van JanWiebe hebben we niets meer gehoord!

groet, Klaas

Piet Koenen
16 maart 2008, 21:09
Klaas,
topic loopt wel onder die naam en waar het over gaat wordt later anders.
Maar ook hier, waarom laat zo'n man dan niets meer horen?
Groet Piet

KlaasB
16 maart 2008, 22:02
Klaas,
topic loopt wel onder die naam en waar het over gaat wordt later anders.
Maar ook hier, waarom laat zo'n man dan niets meer horen?
Groet Piet

Offtopic:
Hallo Piet,

Eigenlijk hoort er natuurlijk een nieuwe thread in het forum te worden geopend. Maar ik merkte in het begin zelf dat het makkelijker is om door te gaan op een geopend draadje dan een nieuwe te openen. Ik vind ook dat een draad, die geopend wordt door iemand, ook een eind moet krijgen als er een oplossing gevonden is. Liefst natuurlijk door degene die 'em ook begonnen is.

groet, Klaas

emal
20 maart 2008, 08:23
Hij doet het nog steets niet maar, ik heb targa gebelt en zij komen het maken.
Ik had nog 1 maand garantie :D

maar toch bedankt jongens.

KlaasB
20 maart 2008, 21:34
Hij doet het nog steeds niet maar, ik heb targa gebeld en zij komen het maken.
Ik had nog 1 maand garantie :D

maar toch bedankt jongens.

Ik ben wel benieuwd wat er aan de hand blijkt te zijn. Goed dat je toch even reageert.

ThijsN
20 april 2008, 08:47
Goedenmorgen

Ik heb een nieuwe pc aangeschaft en deze uiteraard zelf geassembleerd om er optimaal van kunnen te genieten. Er is alleen 1 probleem.
Hij geeft geen beeld. Mijn video-kaart is het niet want heb er meerdere getest, m'n processor lijkt mij ook sterk, heb m'n Ram geheugen al gecheckt + hardeschijven en dvdROM-drive losgekoppelt(indien je die toch niet nodig hebt om in je BIOS te komen.

Ik weet verder niet of iemand een suggestie heeft wat ik over het hoofd heb gezien maar ik hoor het graag.

ThijsN

Maxstar
20 april 2008, 09:19
Uit welke specificaties bestaat je systeem precies?

1. heb je iets op je moederbord zitten als message leds van MSI
2. Heb je al geprobeerd om een CMOS clear te doen, jumper of knopje op je MOBO met JBAT als tekst erbij.
3. Heb je alle voedingstekkers aangesloten op het moederbord?
4. Haal alle hardware eens los (HD, Floppy, DVD, Soundcard, enz) en start hem dan op.
5. Kijk goed of alle busjes onder je MOBO goedzitten, misschien sluiting.
6. Probeer eens een oude PCI videokaart in je systeem te prikken om testen of je systeem beeld geeft.
7. Heb je een SLI bord waar 2 videokaarten op kunnen.

Het lijkt erop dat je een defect mobo hebt.

ThijsN
20 april 2008, 09:57
allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Intel Core 2 Duo,E8500, Socket 775, Boxed
OCZ OCZ2T800C44GK,4096MB, 800MHz, DDR2, PC6400, 2x
XFX nForce 680I LT SLI Intel Socket
Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
XFX GeForce 9600GT XT,GDDR3, PCI Express x16, 512MB
Philips Internal Drive DVD 18x ReWriter
Antec TruePower Trio, 550 Watt, Retail

2. Ik heb idd al geprobeerd om mijn CMOS te resetten maar dat leverde niks op.
3. Tjah dat zou ik nog wel gemerkt hebben ik doe het niet dagelijks maar wel vaker.
4. check
5. Ik zal het aan het eind van de dag een proberen want 'k heb weinig zin om alles eruit te halen nu het erin zit. (alhoewel meende ik dat alles goed bevestigt is.
6.Meerdere kaarten geprobeerd en ook nog andere beeldschermen dus ik sluit ik zo goed als uit.
7. Ja die heb ik aangezien XFX bij nVidea hoort.

Daar dacht idd al aan, ik ga vandaag maar nog een aantal testen uitvoeren (hoop dat iedereen blijft reageren indien ik nog wat over het hoofd zie) kijken of het wat oplevert zo niet laat ik hem repareren.

Maxstar
20 april 2008, 11:28
Om te kijken of je MOBO echt defect is kun je dat testen door je PC zonder geheugen te starten, je zult geen beeld krijgen maar je zal wel meerdere piepjes horen, dit geeft aan dat je mobo nog wel tot zijn bios/hardware check komt.

wissel de reepjes geheugen, niet alle 2 tegelijk op het bord prikken. mss is een van de twee reepjes defect.

Maakt het nog uit in welke PCI Express slot je de videokaart plaatst :confused:, misschien staat hier iets over in de manual.

Ik hoop dat je je PC snel aan de praat krijgt. suc6

ThijsN
20 april 2008, 13:08
mobo los aangesloten dus alleen grafische-kaart processor ram en voeding. (geen kast niks, kon dus nergens mee kortsluiten en dergelijke.)
Deze keer kon ik tot in de bios komen maar na een 2de start om te kijken of hij klaar was om de kast in te kunnen gaf hij weer geen beeld.
Dit na een paar afzonderlijke tests weer gedaan, na even gerust te hebben. (alles los koppelen en en weer aansluiten)
Deze keer kwam ik op precies het zelfde uit, weer kon ik tot in de bios komen en bij de 2de keer aanzetten opnieuw niks.

Zelf denk ik iets met een condensator, waarschijnlijk is die defect en moet eerst ontladen.(of iets dergelijks)

Iig bedank en misschien dat er bij iemand een belletje gaat rinkelen.

Ik breng het mobo en bijhorende z.s.m. naar een ict bedrijf waar ze hem beter kunnen testen en dan zie ik het verder. Als ik meer weet krijgen jullie het te horen.

Gr. Thijs

Ps. op dit xfx mobo kan ik geen speaker aansluiten dus hoor geen piepjes(heel irritant)

Maxstar
20 april 2008, 17:09
mobo los aangesloten dus alleen grafische-kaart processor ram en voeding. (geen kast niks, kon dus nergens mee kortsluiten en dergelijke.)
Deze keer kon ik tot in de bios komen maar na een 2de start om te kijken of hij klaar was om de kast in te kunnen gaf hij weer geen beeld.
Dit na een paar afzonderlijke tests weer gedaan, na even gerust te hebben. (alles los koppelen en en weer aansluiten)
Deze keer kwam ik op precies het zelfde uit, weer kon ik tot in de bios komen en bij de 2de keer aanzetten opnieuw niks.

Zelf denk ik iets met een condensator, waarschijnlijk is die defect en moet eerst ontladen.(of iets dergelijks)

Iig bedank en misschien dat er bij iemand een belletje gaat rinkelen.

Ik breng het mobo en bijhorende z.s.m. naar een ict bedrijf waar ze hem beter kunnen testen en dan zie ik het verder. Als ik meer weet krijgen jullie het te horen.

Gr. Thijs

Ps. op dit xfx mobo kan ik geen speaker aansluiten dus hoor geen piepjes(heel irritant)

Dat je geen speaker kan aansluiten is wel jammer, heeft het mobo geen ingebouwde speker?

Als ik jouw was zou ik het boeltje ter RMA sturen, geen genoegen nemen met opsturen als het binnen de twee weken garantie valt. dan heb je namelijk recht op directe omruiling van je spullen. Dit valt nu namelijk onder de DOA ( Dead on Arrival) garantie..

Suc6

Maxstar

ThijsN
21 mei 2008, 16:19
oke nu ongveer een maand verder misschien meer.
maar ik zou jullie op de hoogte houden dus zo gezegd doe ik nu.
We dachten eerst dat het de mobo inderdaad was die was terug gestuurt en bij de leverancier zeiden ze dat deze goed was en dat we deze moesten flashen.
een kennis van me is nu al een tijdje aan het informeren bij XFX(internet hulp service). We hopen dat hier wat uit komt en of het inderdaad aan de juiste bios-data ligt, maar nu het zo lang duurt begint het er steeds meer op te lijken dat het toch de proccesor is die niet correct functioneert.

Dit was de beloofde update en ik hoop toch wel dat ik snel kan melden wat het is en dat hij het weer doet.

Gr. Thijs

Maxstar
21 mei 2008, 16:32
We dachten eerst dat het de mobo inderdaad was die was terug gestuurt en bij de leverancier zeiden ze dat deze goed was en dat we deze moesten flashen.

Oei als XFX te kennen geeft dat het mobo in orde is :confused: en gelijk met de optie BIOS flashen komt, krijg ik toch mijn twijfels over XFX...

Krijg toch erg de indruk dat er vanuit XFX geen goede support geleverd wordt, als TD medewerker van XFX had je het bord voorzien van de nieuwste BIOS teruggestuurd en niet met de mededeling dat de klant het maar moet doen..
XFX is hierbij ook ver in mijn aanzien gedaald...:mad:

Dat je nu aangeeft dat de CPU niet naar behoren functioneert, kan in beginsel al de oorzaak zijn van een niet naar behoren werkend mobo..

Nog even een aanvulling op mijn reactie.
Ik schoof net wel gelijk de schuld bij XFX in de schoenen, maar weet je zeker dat de PC-zaak hem wel opgestuurd heeft. Of dat hun hem hebben getest en goed hebben bevonden, met de smoes om het te flashen..
Kijk wel goed naar de garantie voorwaarden voordat je zelf het bordje gaat flashen...

maykoga
28 augustus 2008, 16:53
hoi jongens,

nu jullie hierover bezig zijn heb ik ook dit probleem "hij start wel op maar er komt geen beeld".

wat ik heb gezien is het volgende: het beeldscherm blijft op standby, op het toetsenbord gaan geen lampjes aan of uit, de ventilators gaan wel aan, mijn neon verlichting gaat ook aan (voeding werkt dus?), van mijn videokaart (8800GTX xfx) daar gaat de ventilator wel aan maar na 5 seconden gaat de ventilator van 60% naar 100% waardoor die opeens veel meer geluid maakt :confused:, ik heb het ASUS P5N72-T 780i moederbord (3-way sli ondersteuning) van die 3 PCIe sloten zijn er 2 blauw en 1 bruin de blauwe (staat in de handleiding ervan) is PCIe 2.0 en de bruine PCIe. mijn videokaart is ook gewoon PCIe dus in het bruine slot gestoken maar er gebeurt niks:(

ik heb de hardeschijven ook al los gehad en dat gaf ook geen verandering (op de hdd's staat wel geen windows XP en ik had ze in gebruik bij me oude DEll (2x 160gb))
ik heb het ram geheugen (corsair dominater 1066mhz 4x1gb) eruit gehaald en ??n voor ??n getest gebeurde weer niks.
het ram geheugen uit me oude DELL gehaald (samsung 667mhz 4x1gb) en ook ??n voor ??n getest gaf ook niks.
ik heb de cpu voedingstekker (8-pin) eruit gehaald en opgestart weer precies hetzelfde...
ik heb de videokaart uit mijn oude DELL gehaald en weer niks anders.
ik heb de 2 videokaarten in alle sloten gehad (wel die PCIe dan:P) en het gaf allemaal niks.
het moederbord geeft geen piepjes (ik heb wel geen speaker erop aangesloten en volgens mij heeft het ook geen interne speaker?)

wat kan het nu zijn? volgens mij moet het toch aan de CPU liggen of het moederbord? Het systeem heb ik helemaal nieuw op de dvd drive, hdd's, floppy, videokaart en de voeding na. (moederbord, ram en cpu zijn dus nieuw)

graag snel antwoord :D

badgoku
26 september 2008, 19:08
hoi jongens,

nu jullie hierover bezig zijn heb ik ook dit probleem "hij start wel op maar er komt geen beeld".

wat ik heb gezien is het volgende: het beeldscherm blijft op standby, op het toetsenbord gaan geen lampjes aan of uit, de ventilators gaan wel aan, mijn neon verlichting gaat ook aan (voeding werkt dus?), van mijn videokaart (8800GTX xfx) daar gaat de ventilator wel aan maar na 5 seconden gaat de ventilator van 60% naar 100% waardoor die opeens veel meer geluid maakt :confused:, ik heb het ASUS P5N72-T 780i moederbord (3-way sli ondersteuning) van die 3 PCIe sloten zijn er 2 blauw en 1 bruin de blauwe (staat in de handleiding ervan) is PCIe 2.0 en de bruine PCIe. mijn videokaart is ook gewoon PCIe dus in het bruine slot gestoken maar er gebeurt niks:(

ik heb de hardeschijven ook al los gehad en dat gaf ook geen verandering (op de hdd's staat wel geen windows XP en ik had ze in gebruik bij me oude DEll (2x 160gb))
ik heb het ram geheugen (corsair dominater 1066mhz 4x1gb) eruit gehaald en ??n voor ??n getest gebeurde weer niks.
het ram geheugen uit me oude DELL gehaald (samsung 667mhz 4x1gb) en ook ??n voor ??n getest gaf ook niks.
ik heb de cpu voedingstekker (8-pin) eruit gehaald en opgestart weer precies hetzelfde...
ik heb de videokaart uit mijn oude DELL gehaald en weer niks anders.
ik heb de 2 videokaarten in alle sloten gehad (wel die PCIe dan:P) en het gaf allemaal niks.
het moederbord geeft geen piepjes (ik heb wel geen speaker erop aangesloten en volgens mij heeft het ook geen interne speaker?)

wat kan het nu zijn? volgens mij moet het toch aan de CPU liggen of het moederbord? Het systeem heb ik helemaal nieuw op de dvd drive, hdd's, floppy, videokaart en de voeding na. (moederbord, ram en cpu zijn dus nieuw)

graag snel antwoord :D

Daar heb ik ook last van.
Mijn pc geeft ook geen beeld.
Ik heb het hier bovenstaande uitgeprobeerd.
Maar ik kom er niet echt uit.
Ik heb een Asus Moederbord type: asus ptgd1-vm

Weet iemand een reden wat het kan wezen.
misschien een aansluiting wat door gebrand is ofzow ...

nobalzzz
29 september 2008, 11:05
okay waar kan het aan liggen?
misschien zijn er een paar dingetjes die je over het hoofd heb gezien:
1. Kan het niet aan de voeding liggen voor het beeldscherm? (meestal zwart geel vier pinnig draadje op het moederbord bevestigd).
2. Controleer voor de zekerheid of er geen stof bij de processor zit.
3. wie weet is het moederbord zelf stuk! Als er een LED lampje erop brand, wil dat niet zeggen dat heel het moederbord het goed doet.
Succes ermee

kersje86
6 november 2008, 15:58
ok nog redelijk recent mensen met dit probleem.

Ik heb dit al zo'n paar maanden, nooit echt tijd of zin gehad om naar te kijken

De kuren: ik start PC op, hij draait gewoon maar beeldscherm blijft op standby en af en toe gaat hij wel aan maar na een paar uur valt hij zomaar uit.

Laatst heb ik het batterijtje op de moederbord verwisseld en toen deed hij het non stop voor 2 dagen maar ook helaas viel hij daarna uit

Nu heb ik 2 voedingen geleend van een vriend van me maar helaas, ook dit werkt niet... nu blijft de scherm op stand by. Dit zijn trouwens gewoon 20 pins maar er zit geen extra 4 pins molex erbij, dus ik dacht het ligt daaraan. Voor paar euro heb ik een convertor gekocht voor 20 naar 24 pins maar dit mocht ook niet baten :(

Het systeem mag dan wel draaien maar ik kan horen dat hij niet normaal is opgestart, omdat je normaal zo'n piepje hoort, betekent eigenlijk wel al dat het niet helemaal aan mijn monitor ligt

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd maar zonder resultaat:

- nieuw batterijtje op de moederbord
- 2 andere voedingen
- andere slot geprobeerd op mijn videokaart(PCI-e)
- onboard VGA
- alles hardware eruit en er weer in
- alles stofvrij gemaakt
- andere dvi kabeltje

Ik ben echt ten einde raad, heb ik eindelijk de snelheid van mijn PC op orde gekregen(kwam door de ATA HDD, heb nu een SATA) krijg ik dit weer!

Alle hardware zijn redelijk nieuw... een klein jaartje, toen had ik het volgende geupgrade:

- processor
- geheugenmodules
- videokaart
- hardeschijf
- beeldscherm

Nobalzzz: is het perse nodig die 4 pins draadje(vierkantachtig) of is dat alleen van toepassing als je een voeding hebt met maar een 20 pins

Zoals ik hierboven al zei heb ik dus geprobeerd een converter van 20 naar 24 pins erin te zetten maar nix :(

Piet Koenen
6 november 2008, 16:17
Hi,
geef eens wat specificaties op zoals moederbord, videokaart, processor,
cd/dvd spelers enz.
Groet Piet.

kersje86
6 november 2008, 16:49
de exacte details weet ik niet precies, aangezien ik op de PC zelf een program had die mij dat alles vertelde,

maar wat ik nog wel weet

moederbord: Gigabyte G31 MX S2
Geheugen: 2x G.E.I.L. 1GB
Processor: Intel E4400 775 2MB
Videokaart: XFS 7600GS
Trust 5.1 geluidskaarts
Standaard dvdbrander

Maxstar
6 november 2008, 17:19
de exacte details weet ik niet precies, aangezien ik op de PC zelf een program had die mij dat alles vertelde,

maar wat ik nog wel weet

moederbord: Gigabyte G31 MX S2
Geheugen: 2x G.E.I.L. 1GB
Processor: Intel E4400 775 2MB
Videokaart: XFS 7600GS
Trust 5.1 geluidskaarts
Standaard dvdbrander

Dit is een moederbord met een onboard VGA kaart, heb je een losse PCI-e videokaart dan moet de onboard worden uitgeschakeld in de BIOS..

Sluit de monitor op de onboard VGA aansluiting aan en schakel de onboard videokaart uit, sluit nu de monitor aan op de PCI-e videokaart.

Groet Maxstar

kersje86
6 november 2008, 17:23
dat begrijp ik.. maar ik heb altijd op de videokaart gewerkt.. al bijna een jaarlang zonder problemen, nooit iets aangepast in de bios

en zoals ik al zei heb ik ook geprobeerd de monitor op de VGA aan te sluiten maar hetzelfde probleem.. monitor blijft op standby

Maxstar
6 november 2008, 17:26
dat begrijp ik.. maar ik heb altijd op de videokaart gewerkt.. al bijna een jaarlang zonder problemen, nooit iets aangepast in de bios

en zoals ik al zei heb ik ook geprobeerd de monitor op de VGA aan te sluiten maar hetzelfde probleem.. monitor blijft op standby

Heb je al een CMOS clear geprobeerd, dit is een jumper op een knopje op het moederbord met de tekst JBAT erbij.

Groet maxstar

kersje86
6 november 2008, 17:29
ik heb de handleiding nu voor me met de moederbord layout maar daar staat nergens JBAT bij

kersje86
6 november 2008, 17:33
ahh wacht ik zie wel CLR_CMOS dit moet het zijn... ik ga dat even proberen

als ik een jumper kan vinden

Maxstar
6 november 2008, 17:36
ik heb de handleiding nu voor me met de moederbord layout maar daar staat nergens JBAT bij

Staat er wel iets in over "cmos clear" ?

Ik heb het moederbord even op google opgezocht, maar zie ook nergens een jumper of een knopje om de cmos te clearen.

kersje86
6 november 2008, 17:49
helaas... met jumper gaat hij helemaal niet aan

ook lekker trouwens dat ze op de moederbord de woorden battery en cmos clear verkeerd hebben geprint.. ik zoeken bj cmos clear naar die 2 pinnetjes -_-

Maxstar
6 november 2008, 17:51
Nee dat klopt.

Je moet ook niet de pc aanzetten...
pin 1+2 = normale modus... pin 2+3 = clear... hiervoor hoef je de pc niet aan te zetten... door pin 2+3 te gebruiken als de PC uitstaat wordt de CMOS al gereset.

Groet Maxstar

kersje86
6 november 2008, 17:52
er zijn maar 2 pinnen :S

Maxstar
6 november 2008, 17:54
er zijn maar 2 pinnen :S

Oke... gigabyte logica....

Dan hangt normaal de jumper op een PIN..
En met clear op twee.

Groet Maxstar

kersje86
6 november 2008, 17:55
dus is de CMOS nu gecleared dan? De jumper heeft net op beide pinnen gezeten

inmiddels wel weer eruit gehaald, en het systeem draait maar geen beeld

Maxstar
6 november 2008, 17:57
dus is de CMOS nu gecleared dan? De jumper heeft net op beide pinnen gezeten

inmiddels wel weer eruit gehaald, en het systeem draait maar geen beeld

Ook niet op de onboard videokaart nu?

kersje86
6 november 2008, 18:02
Nee ook niet op de VGA

Maxstar
6 november 2008, 18:06
Geeft het moederbord wel piepjes?

Haal eens een al je optische drives en harde schijven los.
Verwijder ook alle PCI en PCI-e kaarten, en sluit de monitor aan op de VGA aansluiting van het moederbord...

Start de PC en kijk of hij beeld geeft..

Zo niet verwijder ook het geheugen, je zal dan een reeks piepjes horen.
Is dit het geval, dan is het moederbord hoogst waarschijnlijk kapot.

Groet Maxstar

kersje86
6 november 2008, 18:13
Optie 1: helemaal niks

Optie 2: geen gepiep dus ook weer een opluchting, het is niet de moederbord

voor de gein nog is die converter 20-24 pins er tussen gedaan maar werkt ook niet

ik denk dat ik straks maar even mijn oude voeding erin prop, kijken of hij het nog niet.. zoals ik eerder zei, deed hij het soms wel

Maxstar
6 november 2008, 18:15
geen gepiep dus ook weer een opluchting, het is niet de moederbord

Dat denk ik niet je moet zeker bij het opstarten een reeks piepjes horen, zo niet dan is er iets mis...

89% zeker is je mobo kapot.

Heb je garantie, ga dan terug naar de winkel....

Groet Maxstar

kersje86
6 november 2008, 18:18
o je zei net dat als er gepiep is dan is het niet goed

maar goed geen garantie... was in oktober -_-

kersje86
6 november 2008, 18:33
oude voeding zit er in en ik krijg meteen weer beeld... kreeg een vaag scherm toen ik dit aan het tikken was.. iets met boot sector ofzo... misschien omdat ik de cmos gecleared had? maar ik kom nu dus windows weer gewoon in

dus moederbord werkt wel gewoon?

kersje86
6 november 2008, 18:33
is misschien de wattage niet goed genoeg? de oude(waar ik nu wel beeld mee krijg) is een 350 watt... die 2 andere die ik probeerde was een 250

honeypot
6 november 2008, 19:09
De twee voedingen van 250W zijn zeker veel te licht. Ik heb zelfs mijn twijfels met die 350W voeding of deze zwaar genoeg is, daar het hier waarschijnlijk gaat om een OEM voeding, en deze geven 350W als piek, en niet continu. Vandaar je probleem dat het systeem niet stabiel werkt. Ik zou eens kijken voor een goede kwaliteitsvoeding van rond de 500W, dan zal je een stabiel systeem hebben. Dit zijn merken die goeie kwaliteitsvoedingen hebben: Antec, Corsair, OCZ, Zalman, Cooler Master en seasonic.

Groeten Lieven
@pc-support

kersje86
6 november 2008, 19:11
aardig prijzig die 500watt -_-

daar doe ik het dan ook weer niet weer... er staat op zich gewoon laptops dus het is niet dat ik hem echt hard nodig heb... als ik er WEER minimaal 50 euries voor moet gaan aftikken.. laat ik het hierbij zitten... iig bedankt!

maar zoiets zou wel genoeg zijn? 460watt

http://mycom.nl/Products/View/Cooler%20Master%20PSU,eXtreme,460W/171686.aspx#Specs

Pc gebruikt toch alleen mijn moeder dus als zij het wil betalen (A)

kersje86
6 november 2008, 22:31
via deze link heb ik mijn benodigde wattage gecheckt. http://extreme.outervision.com/PSUEngine

ik kom hier op 231.. erg vreemd dat die 2 van 250 watt niet werkt

edit: vergeten 1 ding in te vullen.. kom nu op 361, wanneer ik bij capacitor aging op 50% zet... alleen snap ik dit niet helemaal (ook niet na het lezen van de legenda)

maja ook al zet ik hem op 10%, sta ik nog op 315, is het nog te weinig

denk dat een nieuwe voeding de oplossing is

honeypot
7 november 2008, 19:40
Idd, deze voeding zou perfect kunnen werken, ik heb 500W voor gesteld, daar deze makkelijk te verkrijgen zijn, maar ook als je dan een OEM zou nemen dat deze zijn werk zal doen in het systeem.Maar het klopt als je voor een voeding van een goed merk gaat dat deze iets lichter mogen zijn en toch stabiel werken. Ik neem altijd als regel, het totale vermogen van een systeem +20% als standaard om de voeding te bepalen. De waarde die ik dan uitkom, neem ik dan als basis om de voeding te bepalen. Zo heeft deze ook wat reserve, in plaats van altijd op vollast te hoeven werken wat de levensduur van de voeding en de stabiliteit van het systeem ten goede komt.

Groeten Lieven
@pc-support

kersje86
7 november 2008, 23:47
Alrighty then... thx voor jullie uitleg en hulp