PDA

View Full Version : Verbinding valt om de haverklap weg...

deni
28 februari 2005, 15:50
Ik heb een laptop thuis met een ingebouwde wifi adapter, hierdoor heb ik ook een wifi breedbandrouter gekocht. Beide heb ik heel goed ingesteld, router werk naar behoren en ook de laptop, wanneer hij connectie maakt met de router verloopt alles goed.
Maar om de haverklap valt opeens de verbinding weg en heb ik geen connectie meer met de router. Het zoeken naar een accespoint levert nix op, dus kan opeens mijn router ook niet meer zien. Ik heb alles nagecheckt, maar alles staat goed ingesteld, ook in de router.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Het is namelijk niet dat de internet wegvalt, maar de verbinding tussen de router en de laptop valt weg. Waaraan kan dit liggen????

Laptop: IBM Thinkpad, met een Intel Pro/Wireless 2200 BG mini pci ingebouwd.>>> http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=0&uid=psg1MIGR-54903&loc=en_US

Router: D-Link DI-624+ >>> http://62.212.92.214/shop/shopdisplayproducts.asp?id=58&cat=Broadband/

Internet: Multikabel, kabel internet. Die eerst via de kabelmodem connectie maakt, daarachter de router, en weer hieraan is gekoppeld de normale pc en via een draadloos antenne de laptop.

Dit is dus de situatie, mijn normale pc die rechtstreeks is gekoppeld aan de router heeft nergens last van, dus aan internet kan het niet liggen...
Wie o wie kan mij helpen, want het begint best irritant te worden.
Alvast bedankt allemaal,

Dennis

OMFG-STFU-N00B
28 februari 2005, 20:12
en gebeurd dit als je lekker op bed ligt of in je stoel zit op een afstand van 2 meter ? of als je gezellig in de tuin of huiskamer gaat zitten.
hoeveel berijk heeft jouw apparatuur ?? en hoeveel storing is er in jullie huis ? (beton w/ bewapening...)

mijn WLAN valt ook steeds uit.. erg lastig met online gamen.. heb daarom nu maar weer gewoon een kabeltje hangen.. me laptop daarin tegen kan de mail letterlijk bij de briefenbus afleveren.. (en das toch wel zoon 30 a 35 meter van mijn huis:P. en dan kun je het nog zien met de webcam over msn ook :D)

deni
28 februari 2005, 22:44
nee, dit gebeurd ook wanneer ik er pal voor sta met mijn laptop. ik heb een heel klein appartementje. het hoort eigenlijk heel goed te kunnen werken.
Dus zelfs als ik er precies naast sta, valt ie toch na een tijdje weg. rarara?

shellghost
1 maart 2005, 08:16
Is er niet ergens een vinkje dat de verbinding na zoveel tijd uit gaat???

deni
1 maart 2005, 08:40
nee, niet dat ik het weet. of het is ergens verborgen....
kan het zijn dat de Intel Pro/Wireless 2200 BG netwerkadapter niet overweg kan met de D-Link DI-624+ router ?
nee toch?
het is toch niet zo dat als de router D-Link is, dat dan ook de netwerkkaart ook van D-Link moet zijn? ofwel ?

shellghost
1 maart 2005, 09:15
Als het goed is moet elke kaart met de d-link overweg kunnen...
Theoretisch gezien dan...
Maar het zou een optie kunnen zijn...
Maar ik heb geen ervaring verder met wireless, zit zelf nog aan draadjes vast... :)

jansmarj
5 maart 2005, 11:26
Wat je zou kunnen doen is navraag doen bij de routerfabrikant of er bekende problemen zijn tussen de router en het merk van je (kabel)modem. Heb hier zelf de afgelopen weken bij diverse klanten ervaring mee opgedaan. Asus ==> E-tech en Sitecom ==> Alcatel speed touch home. Na dagen van problemen bleek het een bekend probleem bij de wireless router fabrikant. Oplossing wireless router omgewisseld (linksys, duur maar uitstekend).

Musti
25 juni 2006, 15:33
Ik heb enkele dagen geleden ook een D-link wireless router gekocht. Heb dezelfde problemen, maar het ligt NIET aan de ontvanger in de pc. Ik heb een kit gekocht met ineens een usb adapter als ontvanger en die is dus van D-link. Dus router EN ontvanger van hetzelfde merk samen in ??n paket gekocht.

Gisteren nam ik een oude versie van "Netwerk-magazine" (Belgisch) vast en daar las ik tot mijn verbazing dat dat de enige negatieve opmerking was die ze op de router hadden: "...als je weet dat de verbinding voortdurend uitvalt, soms wel twee seconden lang, om zichzelf daarna weer te herstellen."
ONBEGRIJPELIJK!!!! Vergeet life-streams en online-gaming dus maar!! Het is een schande dat die router nog verkocht wordt als die problemen gekend zijn!

mvg

Musti

AllSeeyinEye
26 juni 2006, 14:46
Firmware van de router (evt 3th party) upgraden?
Verbinding laten regelen door de software van de ontvanger ipv door Windows ZERO?
Meest recente driver voor de ontvanger geinstalleerd?

Wellicht meerdere WLAN's in de buurt? Andere frequentie proberen dan.
Beveiliging al van WPA afgehaald en WEP geprobeerd?

Zomaar een paar suggesties!

Musti
28 juni 2006, 15:48
Bedankt voor de tips. Heb ff de firmware vernieuwd en de driver van de ontvanger. Had er eventjes niet aan gedacht dat het probleem zich daar zou kunnen bevinden.
Er zijn geen andere netwerken in de buurt dus daar ligt het niet aan.
Of ik nu windows zero gebruik of de software van de router; het probleem blijft. Dat had ik al geprobeerd.

Alleszins bedankt...

Musti