View Full Version : MSN Messenger Webcam Chat
riptor
16 januari 2005, 11:39
Ik heb een Dell Notebook met XP en MSN 6.2 met een PS2 Eyetoy webcam aangesloten.
Als ik wil videochatten heb ik het volgende probleem.
De ander hoort en ziet mij goed, ik zie en hoor de ander ook goed.
Alleen, ik hoor mijzelf over de speakers terug met/na een vertraging van een paar tellen.
Dit is dus heel moeilijk converseren want zodra ik halverwege een zin ben hoor ik mezelf opnieuw.
Er is dus een ongewenste monitor functie die ik zou willen/moeten uitschakelen, maar hoe?
Standaard zit bij mijn Notebook een Intel AC97 Audio Driver met een Sigma Tel Audio Mixer Device.
Diverse instellingen bij Audio Properties en Volume Control (Playback - Recording - Other) en ook de Webcam setup/settings geprobeert maar het fenomeen blijft.
PS. Het is geen feedback via het audiosignaal van de ander.
Ook de locatie van de webcam (met ingebouwde microfoon) of gebruik van een losse microfoon geeft geen verschil.
Iemand een oplossing of tips?
OMFG-STFU-N00B
16 januari 2005, 13:34
ik denk dat de reden is dat jij je stem steeds opnieuw hoort omdat :
Jij praat <--------> Hij/Zij ontvangt + mic (en die hoort dat weer van de speakers wat jij zegt)De mic verzend <------> jij hoort wat jij zegt omdat die ander zijn geluid te hart heeft of de mic te dicht bij de speaker..
Snappie ut een beetje..
Die andere persoon moet dus of een koptelefoon opzetten of het geluid wat zachter zetten of de mic een eind verder zetten.
Als dat het probleem niet oplost weet ik het ook niet. Probeer anders in de geluidsinstellingen de microfoon te dempen...
max1
16 januari 2005, 14:24
Hallo,
Noob heeft gelijk een van jullie moet een koptelefoon opzetten en wil je het helemaal perfekt hebben dan moeten jullie beiden een koptelefoon opzetten.Maar tussen haakjes heb je de update van Realtek AC97 al download.
Groet,
Max :lol:
riptor
16 januari 2005, 20:38
Nee, het is helaas geen feedback: getest met bij de ander volume van de speakers op nul en (ook) zonder microfoon aangesloten en beiden met koptelefoons op.
Ik dacht dat ik al de laatste versie van de driver heb maar zal dit nog even checken voor de zekerheid (denk niet dat dit veel zal uitmaken?).
Er is volgens mij een duidelijke monitor functie van het eigen audio signaal aanwezig via de Wave player in het Volume Control paneel.
Maar als ik deze op mute zet hoor ik ook de ander niet meer.
Edit: dit zou volgens mij de laatste driver moeten zijn
Release Title Audio: SIGMATEL STAC 9700 AC97, Driver, Windows 2000, Windows XP, Multi Language, Multi System, v. 5.10.7144, A05
Release Date 03/19/2002
Bman
18 januari 2005, 09:42
Edit: dit zou volgens mij de laatste driver moeten zijn
Release Title Audio: SIGMATEL STAC 9700 AC97, Driver, Windows 2000, Windows XP, Multi Language, Multi System, v. 5.10.7144, A05
Release Date 03/19/2002
ligt eraan welke Dell laptop je hebt... ik heb ook een Dell laptop en ik heb deze versie:
SIGMATEL STAC 9750 AC97, v.5.10.0.3943, A14
Datum van versie: 04/11/2004
Omschrijving: Sigmatel STAC 9750 AC97 WDM Audio Driver
riptor
21 januari 2005, 17:01
De mijne is een Inspiron 2650, aangeschaft 02/2003.
Ik ben in die tussentijd tot nu wel wat andere drivers tegengekomen maar volgens de Dell download site zouden degene die ik nu heb de laatste moeten zijn?
Het is mij onduidelijk of ik zo maar nieuwere drivers kan installeren als er verder niet specifiek melding over gemaakt wordt voor welke PC ze wel (of niet) geschikt zijn.
Wat denk je, toch maar degene proberen die je noemt?
Zo ja, heb je een link waar te downloaden?
riptor
21 januari 2005, 21:12
Ik zie trouwens net dat jij het over een SIGMATEL STAC 9750 AC97 hebt terwijl er bij mij drivers voor de SIGMATEL STAC 9700 AC97 geinstalleerd zijn.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.