PDA

View Full Version : Google document

Martyn45
27 juni 2007, 16:21
Sinds kort is het mij onmogelijk om een een aangehecht document (-.doc, -.xls) in een e-mailbericht gewoon te openen met het bijbehorende programma of te downloaden; wel kan ik het als 'Google document" openen. En dat wil ik niet.
Het gekke is: dit overkomt mij op mijn laptop met XP, wanneer ik Firefox gebruik als browser; bij gebruik van Internet Explorer als browser is er niets aan de hand. Als ik hetzelfde probeer op mijn PC met ME dan is er bij beide browsers niets aan de hand.
Mijn vragen:
1. Hoe kan ik gedwongen gebruik van Google document uitschakelen?
2. Kan er sprake zijn van een ongewenst programmaatje (virus o.i.d.) dat dit veroorzaakt?
Vast bedankt voor een antwoord. :)

Martyn45

generalbongo
27 juni 2007, 16:45
vreemd.

Als ik in mijn gmail ga kijken krijg ik zowel in IE als in firefox ook de optie (via een link) om het te openen als google document.

Als ik echter klik op het icoontje van het word-document zelf krijg ik in firefox een grijs kadertje dat vraagt waarmee ik het document wens te openen.

Ik kies daar voor Word en hij gaat netjes open in Word

shellghost
27 juni 2007, 16:57
/Offtopic
Welkom op het forum.
Ik heb je topic verplaatst van het Hardware stukje naar het Software stukje aangezien het niet over Hardware gaat. ;)

Martyn45
28 juni 2007, 23:51
vreemd.

Als ik in mijn gmail ga kijken krijg ik zowel in IE als in firefox ook de optie (via een link) om het te openen als google document.

Als ik echter klik op het icoontje van het word-document zelf krijg ik in firefox een grijs kadertje dat vraagt waarmee ik het document wens te openen.

Ik kies daar voor Word en hij gaat netjes open in Word

Ik heb mijn probleem wellicht niet voldoende duidelijk gemaakt.
Via screendumps zou ik mijn probleem kunnen illustreren. Maar hoe doe ik dat?
Het komt er op neer dat ik in dat grijze kadertje niet de OK knop kan selecteren nadat ik ofwel "Opslaan als" of "Openen met" aangevinkt heb. De OK knop is ontoegankelijk en ik kan alleen Annuleren selecteren.
Kortom: hoe stel ik in dat toch weer normaal = buiten Google docs om een file kan openen.

mvg, martyn45